Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Αλέξανδρος Λιώκης
Ένας πρώην φοιτητής του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας (Βιομηχανικού σχεδιασμού), που τώρα εργάζεται σε μεγάλη Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. 
Γράφει ο Βασίλης Κυράτσης


       Ήταν παιδικό όνειρο να ασχοληθείτε με τον σχεδιασμό;
Από πολύ μικρός και από όσο ξέρω από περιγραφές συγγενών και φίλων, ήμουν λάτρης των αυτοκινήτων. Από την περίοδο που πήγαινα στο νηπιαγωγείο, θυμάμαι τον εαυτό μου να ζωγραφίζει αυτοκίνητα. Ζωγράφιζα παντού ακόμα και στα θρανία. Από πολύ μικρή ηλικία είχα την πεποίθηση ότι αυτό ήθελα να κάνω στην ζωή μου.

      Τι σπουδές έχετε κάνει;
Τελειώνοντας το σχολείο, πέρασα με πανελλήνιες εξετάσεις στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Κοζάνης, στο τμήμα βιομηχανικού σχεδιασμού. Ύστερα συνέχισα τις σπουδές μου, με μεταπτυχιακό πρόγραμμα στον σχεδιασμό αυτοκινήτων,(IED Transportation design) στην γειτονική Ιταλία και συγκεκριμένα στην "Μέκκα" του αυτοκινήτου..το Τορίνο.

      Πώς βρεθήκατε σε τόσο μικρή ηλικία να εργάζεστε σε μια μεγάλη Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία;
Κατά την διάρκεια τον μεταπτυχιακών σπουδών μου, ήρθαμε σε επαφή με την Αlfa Romeo, η οποία μας ανέθεσε ένα project. Είμαστε 20 φοιτητές στη σχολή και ο καθένας έκανε την πρότασή του. Στην τελική φάση τις επιλογής, επιλέχθηκε η πρόταση που είχα δημιουργήσει, η Gloria. Ουσιαστικά από εκείνη την στιγμή και μετά, ξεκίνησε η συνεργασία μου με το Fiat group, όπου έχω την ευκαιρία να εργάζομαι για την Alfa Romeo αλλα και την Maserati.

   Από πού εμπνευστήκατε το σχέδιο και το όνομα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου;
Η Gloria είναι εμπνευσμένη κυρίως από τα πιο ξακουστά ιστορικά μοντέλα τις Αlfa Romeo, αγωνιστικά και μη. Πιο συγκεκριμένα η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης ήταν η Alfa Romeo disco volante της δεκαετίας του 50.  Όσον αφορά στο όνομα, Gloria, σημαίνει δόξα στα ιταλικά και επιλέχθηκε από τον διευθυντή της σχολής.

        Ποιες είναι οι μέχρι τώρα εντυπώσεις από τις συνθήκες εργασίας σας;
Οι συνθήκες εργασίας είναι πολύ καλές. Αποκτώ εμπειρία μέρα με την μέρα και μου δόθηκε από την αρχή η ευκαιρία να δουλέψω σε ένα ακόμα concept μετά την Gloria, το Maserati Alfieri. Είναι πολύ ενδιαφέρουσα η συνεργασία με ανθρώπους που έχουν χρόνια εμπειρία στο χώρο. Επίσης καθότι είναι ένα δημιουργικό επάγγελμα, ξεφεύγεις από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.

        Πώς είναι για έναν νέο άνθρωπο να ζει και να εργάζεται μακριά από την πατρίδα του. Σας λείπει η Ελλάδα; Σκέπτεστε να ξαναγυρίσετε στο μέλλον;
Η ζωή μακριά από την πατρίδα μας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πρέπει να έχεις πολύ σοβαρό κίνητρο ώστε να αφήσεις πίσω φίλους, συγγενείς, το καταπληκτικό φαγητό και τη λιακάδα μας. Στην περίπτωση μου, το κίνητρο αυτό είναι η δουλειά τον ονείρων μου. Προς το παρόν δεν σκέφτομαι να γυρίσω πίσω, καθώς θέλω πρώτα να αποκτήσω εμπειρία για να κλείσω αυτόν τον κύκλο. Σε βάθος χρόνου, φυσικά και σκέφτομαι να γυρίσω στην Ελλάδα, αλλα αυτό συνεπάγεται και αλλαγή επαγγέλματος….

        Τι θα συμβουλεύατε σε παιδιά σαν εμάς σχετικά με τις σπουδές μας και τα όνειρά μας για επαγγελματική αποκατάσταση στη δύσκολη εποχή που διανύουμε;
Το πιο σημαντικό κατά την γνώμη μου είναι να έχετε θετική σκέψη. Όποιος θέλει κάτι πολύ, μπορεί να το κάνει, αρκεί να το πιστεύει. Σκεφτείτε τι σας κάνει ευτυχισμένους στην ζωή σας και πώς μπορείτε να το κάνετε επάγγελμα. Ο δρόμος θα είναι μακρύς και δύσκολος και απαιτεί θυσίες, αλλά αν το κίνητρο είναι ισχυρό, θα σας βοηθήσει να τις ξεπεράσετε. Η εποχή που διανύουμε είναι όντως πολύ δύσκολη, οι ευκαιρίες είναι πολύ λίγες, αλλά δεν παύουν να υπάρχουν!

       Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Πιθανότατα για τα επόμενα 3-4 χρόνια θα συνεχίσω εδώ που βρίσκομαι, καθώς πλέον έχω σταθερό συμβόλαιο. Από εκεί και πέρα αν νιώσω ότι δεν έχω να δώσω κάτι παραπάνω στην Alfa Romeo ή την Maserati, θα κοιτάξω να φύγω, παραμένοντας όμως στον χώρο του αυτοκινήτου. Ο σχεδιασμός αυτοκινήτων είναι μια δουλειά δημιουργική, οπότε είναι καλό να αποκτάς εμπειρίες και να συναντάς διαφορετικές φιλοσοφίες και κουλτούρες ανάλογα με την εταιρία και την χώρα που βρίσκεσαι.

Σας ευχαριστώ πολύ  για το ενδιαφέρον σας, σας εύχομαι υγεία και καλή πρόοδο. Στην Κοζάνη  πέρασα τέσσερα από τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου! Να είστε περήφανοι για την υπέροχη πόλη σας! Να περνάτε καλά.